TAX HERO

Zakładanie spółki z o.o. na portalu s24 - praktyczny poradnik

Kategoria:

Data: 07-01-2021

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom ministerstwa możemy założyć spółkę prawa handlowego przez internet. Sam proces jest stosunkowo łatwy i przebiega bez większych problemów. W tym poradniku przedstawiamy jak założyć spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, jednak w przypadku pozostałych pomiotów wygląda podobnie. Jedyne czego potrzebujesz to profil zaufany (każdy wspólnik musi posiadać swój) oraz konto na portalu s24. Pamiętaj jednak żeby dodać wszystkie dokumenty wymagane do uzyskania wpisu, również te, których nie ma w gotowym generatorze. 

Dodaj nowe przedsiębiorstwo

W celu złożenia wniosku zaloguj się na swoje konto w portalu s24. Procedura dodawania nowego przedsiębiorstwa jest bardzo intuicyjna. Przechodzimy do zakładki „moje dokumenty” i wybieramy „dodaj przedsiębiorstwo”. Musimy wybrać rodzaj spółki, jej nazwę oraz określić adres siedziby.

Podpisz umowę spółki w portalu s24

W tym celu musimy dodać "nowy dokument", z rozwijanej listy wybieramy "umowa spółki". Zakładając przedsiębiorstwo w s24 możemy korzystać jedynie z gotowego wzoru umowy, jest on jednak kompletny a dostępna możliwość konfiguracji sprawia, że w znacznej większości przypadków wystarczający. 

W kolejnych etapach wybieramy:

Dodaj dodatkowe dokumenty do wniosku o rejestrację spółki w KRS.

Żeby skrócić czas rejestracji powinniśmy, poza umową spółki, załączyć pięć dokumentów:

Dwa pierwsze dostępne są w generatorze, w którym tworzyliśmy umowę spółki. Dodajemy “nowy dokument” i z listy wybieramy interesujący nas wzór. Sprawdzamy poprawność danych i uzupełniamy brakujące wartości.

Pozostałe trzy dokumenty należy dodać samodzielnie. W tym celu dodajemy "nowy dokument" i korzystamy z opcji załączenia zewnętrznego dokumentu (przycisk "wczytaj" pod listą gotowych szablonów). Przygotowaliśmy dla Państwa gotowe wzorce dokumentów, które wystarczy uzupełnić swoimi danymi. Można je pobrać klikając w link obok nazwy. Warto wydrukować dokumenty, podpisać je ręcznie, zeskanować i dopiero tak przygotowany skan załączyć do systemu. Pliki należy pobrać na swój komputer i edytować zamieniając tekst zaznczony na czerwono na poprawne wartości.

Podpisz dodatkowe dokumenty profilem zaufanym

Po dodaniu wszystkich dokumentów na portalu s24 powinniśmy mieć łącznie 6 pozycji. Teraz należy je podpisać (po dodaniu dokumenty będą miały status “roboczy”). W tym celu należy wybrać opcję podpisz i za pomocą odpowiedniego przycisku dodać osoby podpisujące dokument.

Ze względu na formę logowania do profilu zaufanego warto podpisać wszystkie dokumenty pierwszego wspólnika, po czym przejść do podpisów kolejnego wspólnika. Zaoszczędzi to dużo czasu związanego z przelogowywaniem między profilami. Podpisane dokumenty możemy pobrać na dysk komputera, jednak będą one dostępne w każdej chwili na portalu s24.

Opłać i wyslij wniosek o rejestrację spółki w KRS

Po poprawnym przejściu wcześniejszych kroków na stronie pojawi się przycisk “opłać i wyślij”. Portal s24 automatycznie przeniesie nas do systemu bezpiecznych ePłatności elektronicznych. Opłata wynosi 350 zł (250 zł - opłata sądowa od wniosku, 100 zł - ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym) plus niewielka prowizja pośrednika płatności. Na uwagę zasługuje szeroka oferta oferowanych form płatności, w tym możliwość płatności BLIKiem.

To wszystko! Wniosek powinien zostać rozpatrzony w ciągu kilku dni roboczych. Informacja o wpisie będzie dostępna na portalu s24, aktualizacje statusów są wysyłane na adres mailowy konta, na którym spółka została zakładana. W przypadku braków lub błędów w złożonej dokumentacji stosowne powiadomienie również przyjdzie drogą elektroniczną.

Po złożeniu wniosku o wpis w KRS musimy jeszcze wypełnić dodatkowe formalności lub poprosić o pomoc księgową z naszego biura rachunkowego.

Tagi: